Dag 12: Lake Tahoe –> San Francisco

Onderweg van Lake Tahoe naar San Francisco zijn we gestopt in het oude stadscentrum van Sacramento. We gingen er even terug de tijd in van de saloons en we bezochten het oude treinstation.

Enkele sfeerbeelden:

Na ons bezoekje aan Sacramento reden we verder richting San Francisco, de tweede grote stad op ons lijstje.

Het binnenrijden van San Francisco was ook een heel spektakel! In België klagen we al van veel verkeer, maar hier staan ze nog stil met 8 rijvakken naast elkaar…

Nadat we het helse verkeer in San Francisco overwonnen hadden, trokken we nog even de stad in.

Ons hotel lag in China Town dus daar gingen we eerst een bezoekje aan brengen. Het voelde aan alsof ik echt even in China zat omdat je helemaal ondergedompeld wordt in hun cultuur.

We besloten om via China Town richting Pier 39 te wandelen.

Onderweg naar Pier 39 wou papa graag de bekende coverfoto maken van The Beatles. Terwijl hij deze foto nam zag ik in de verte Lombard Street en was ik helemaal onder de indruk!

Ook was het zo indrukwekkend om te zien hoe deze stad allemaal rechte straten had met hellingen van wel +10%.

En wat denkt papa dan bij zo een steile hellingen? Morgen een fietstocht door San Francisco (wel elektrisch)!

Eens aangekomen op Pier 39 waren we erg onder de indruk van de drukte.

En het zal u niet verbazen als onze eerste stop op de Pier het Hard Rock Café zal worden. Het tweede van onze reis.

Voilà, lekker geshopt in het Hard Rock Café!

In dit Hard Rock Café heb ik een geheimpje ontdekt van de kassierster. Je ziet hier dat ik mijn Hard Rock trui aanhad om in San Francisco rond te lopen. Eerst was ik gegeneerd om met deze trui binnen te gaan, maar het blijkt dus dat als je je Hard Rock kleding aandoet bij een aankoop dat je 10% korting krijgt op alle kleding!

We liepen heel de Pier af tot vanachter. Daar heb je een uitzicht op Alcatraz.

Heel indrukwekkend, maar toch een vreemd gevoel bij als je weet wat er zich allemaal heeft afgespeeld daar.

De avond sloten we af in een visrestaurant waar ik zooo lekker gegeten heb!

Enkele sfeerbeelden:

Na een lange dag en lekker gegeten te hebben keerden we terug naar ons hotel. Terug door China Town.

Vooral de vele kleuren die daar aanwezig zijn spraken mij enorm aan.